Welkom op de website van de NCV

Coniferen vormen een boeiend geheel in de tuin; zij vormen voor het frame en kleurcontrast in alle seizoenen. Coniferen zijn geschikt voor toepassing in iedere tuin. Coniferen zijn er in allerlei maten, vormen en kleuren; zijn weinig eisend en onderhoudsvriendelijk en u hebt er jaren plezier van. Er is een grote verscheidenheid in soorten en cultuurvariëteiten en Coniferen zijn succesvol te combineren met andere planten vooral de dwergconiferen, de zogenaamde ‘heksenbezems’.

Deze site geeft u de nodige informatie en inspiratie voor uw tuin. De NCV is een liefhebbersvereniging; de NCV geeft vier keer per jaar ConiSferen (het verenigingsblad) uit, brengt een aantal keren per jaar een nieuwsbrief uit, organiseert een viertal excursies per jaar en neemt deel aan tuinbeurzen voor promotieactiviteiten.
Ook wil de NCV andere tuinliefhebbers enthousiast maken met het veelzijdige assortiment in Coniferen. Als u geïnteresseerd bent of lid wilt worden van de NCV, neem gerust contact met ons op.

Conifers are essential for a garden troughout the year. For every garden there are conifers in any colour and shape. They do not need much attention and are easily combined with other shrubs and plants especially witchbrooms (dwarf conifers). The NCV publishes a quarterly ConiSferen, organises four excursions a year and attents garden fairs on a regular basis. Please contact us.